Entrade.pl on Facebook
FAQ

Zaufali nam

Vademecum klienta

Vademecum klienta

Szanowni Państwo,

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, poniżej zamieszczamy listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi.

Kto może zmienić swojego sprzedawcę paliwa gazowego?

Zgodnie z Prawem Energetycznym, każdy odbiorca gazu ma prawo do wyboru sprzedawcy paliwa gazowego. W praktyce oznacza to, że mogą Państwo zrezygnować z obecnego dostawcy i wybrać innego tańszego, który nie będzie przenosił na rachunek za gaz własnych kosztów związanych z utrzymywaniem dużej liczby pracowników oraz licznej kadry zarządzającej.

Państwa prawa jako Klienta chronione są przez Urząd Regulacji Energetyki oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, co powoduje, że ze zmianą sprzedawcy nie wiąże się żadne ryzyko.

Co można zyskać zmieniając dotychczasowego sprzedawcę gazu?

Zmieniając dotychczasowego sprzedawcę zyskujecie Państwo bezpośrednią możliwość obniżenia kosztów ponoszonych z tytułu pobierania paliwa gazowego. To Państwa decyzja i wybór tańszej oferty sprawi, że ceny na rynku będą bardziej konkurencyjne, a poziom obsługi klienta będzie dużo wyższy.

Dodatkowo otrzymują Państwo możliwość skorzystania z sezonowych rabatów, podniesienie efektywności zużycia energii , doradztwo energetyczne. Serdecznie zachęcamy do przeanalizowania naszej oferty, która w tym momencie jest najtańsza na rynku.

Jak długo trwa zmiana sprzedawcy gazu?

Kluczowym czynnikiem, który determinuje czas trwania zmiany sprzedawcy paliwa gazowego jest okres wypowiedzenia znajdujący się w umowie z dotychczasowym sprzedawcą. Jeżeli podjęli Państwo decyzję o zmianie, należy zwrócić się do naszego przedsiębiorstwa z prośbą o przedstawienie oferty. Jeżeli przedstawione warunki spełnią Państwa oczekiwania zapraszamy do podpisania umowy na dostawę gazu, co pozwoli Państwu wypowiedzieć poprzednią.

Czy zmiana sprzedawcy gazu wiąże się z kosztami dla odbiorcy?

W przypadku zmiany sprzedawcy nie ponoszą Państwo żadnych dodatkowych kosztów. Proces ten jest całkowicie bezpłatny. Zmiana dostawcy przyniesie tylko korzyści finansowe, co pozwoli Państwu na uzyskanie wymiernych oszczędności.

Jak przebiega procedura zmiany sprzedawcy gazu?

Po podjęciu decyzji o zmianie sprzedawcy gazu, oprócz wymówienia dotychczasowej umowy, należy także złożyć odpowiedni formularz „Zgłoszenie zmiany sprzedawcy” do odpowiedniego operatora systemu dystrybucyjnego. Pomożemy w dopełnieniu wszystkich formalności, aby w efekcie zmiany, jedyną różnicą jaką Państwo odczują były niższe opłaty na rachunku za gaz.

Czy zmieniając sprzedawcę gazu nie wystąpi przerwa w jego dostawie?

Każdy operator systemu dystrybucyjnego (OSD) w przypadku wniosku klienta o zmianę sprzedawcy postępuje zgodnie ze stosowną procedurą. Postępowanie zgodnie z zapisami procedury gwarantuje, że jej realizacja będzie płynna i nie spowoduje przerw w dostawie paliwa gazowego.

Procedurę zmiany sprzedawcy można znaleźć w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Systemu Dystrybucyjnego, którą każdy OSD publikuje na swojej stronie internetowej.

Czy zmiana sprzedawcy nie spowoduje konieczności wymiany gazomierza lub innych ingerencji w przyłącze gazowe do mojego budynku lub moją instalację gazową?

Zmiana sprzedawcy nie wiąże się z wymianą gazomierza, a także z żadną ingerencją w instalację gazową czy przyłącze.  Gazomierz oraz przyłącze do budynku jest własnością operatora dystrybucyjnego (OSD), który umożliwia sprzedawcom dostawę paliwa gazowego do swoich klientów. Dostawa paliwa gazowego od nowego sprzedawcy odbywa się tymi samymi gazociągami.